Aktualizuji zobrazený obsah |
POUZE PRO SMLUVNÍ PARTNERY NAŠEHO
VELKOOBCHODU
Prodávající:
společnost M.A.T. Group, s.r.o., IČ: 26367505, DIČ:
CZ 26367505; se sídlem Na Roudné 176, 301 62 Plzeň,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni, oddíl C,
vložka 15668.
bankovní spojení:
ČSOB, a.s. č.ú.
165006451/0300
(dále jen jako „prodávající“ nebo „M.A.T. Group,
s.r.o.“)
1.
Úvodní
prohlášení
Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti
smluvních stran při zajištění dodávek zboží prodávajícího kupujícímu (tzv.
velkoobchodní prodej) realizovaných na základě objednávek kupujícího
prostřednictvím internetových stránek prodávajícího www.mat-online.cz
Právní vztahy, které nejsou těmito obchodními
podmínkami výslovně upravené, se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským
zákoníkem (dále jen „ObčZ“).
2.
Uzavření kupní
smlouvy
2.1 Kupní smlouva se uzavírá samostatně. Na jejím základě
obdrží kupující přístup k možnosti vytváření objednávek přes
internet.
2.2 Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy
kupující odešle svou objednávku k nákupu zboží prodávajícímu prostřednictvím
internetových stránek prodávajícího. Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje,
že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Tyto
obchodní podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené kupní smlouvy.
3.
Objednávka
Objednávka obsahuje povinné údaje, které se vyplňují automaticky po
přihlášení uživatele dle uzavřené Kupní smlouvy.
Objednávka se považuje za prodávajícím akceptovanou, pokud není
odmítnuta do dvou pracovních dnů od jejího odeslání ze strany kupujícího
prostřednictvím internetových stránek.
Objednávky je nutné zasílat v dostatečném časovém předstihu,
nejpozději však do 12.00 hod., 2 dny před předpokládaným závozem. Objednávka,
zaslaná v pozdějším termínu, bude vyřízena v nejbližším možném závozovém termínu
dle rozvozových plánů.
Objednané zboží lze vyzvednout i osobně ve skladu firmy M.A.T.
Group, s.r.o..
Provozní doba vzorkovny v sídle firmy, je každý pracovní den od
8:00 do 17:00 hodin. V pátek je otevřeno pouze do
15:00.
Objednávku zboží lze uskutečnit prostřednictvím internetových
stránek www.mat-online.cz
nebo
• prostřednictvím obchodního zástupce, popř.: telefonicky: 376 709 215
• faxem: 376 709 299
•
e-mailem: mat@matgroup.cz
4. Dodací podmínky
4.1. Prodávající
odešle kupujícímu zboží v termínu, jak je uvedeno v jeho objednávce. Kupující
bere na vědomí, že termín finální dodávky a skutečně dodané množství nemusí
přesně odpovídat jeho objednávkám, i když prodávající se bude snažit příslušné
objednávky v obou aspektech uspokojit. Obvyklá dodací lhůta u zboží skladem je 5
pracovních dní ode dne zadání zakázky do skladového
systému.
4.2. Nebezpečí škody na zboží přechází na
kupujícího okamžikem řádného předání zboží kontaktní nebo zplnomocněné osobě
kupujícího, přičemž zboží je předáno podpisem dodacího listu pověřenou osobou
kupujícího.
4.3. Zboží je doručováno na dohodnuté místo určení v ČR a
na Slovensku dopravou M.A.T. GROUP, s.r.o. nebo smluvním dopravcem
prodávajícího.
4.4. Prodávající má právo před předáním předmětu objednávky
provést kontrolu identifikačních údajů kupujícího, a to pro jistotu správného
předání objednaného zboží nebo služby. Podáním objednávky kupující akceptuje
tyto obchodní podmínky prodávajícího a dále výši ceny za objednané zboží včetně
případných expedičních a dopravních nákladů platných v době učinění a odeslání
objednávky. Jakmile kupující obdrží od prodávajícího akceptaci objednávky (a to
buď telefonicky, nebo prostřednictvím emailu), je nabídka prodávajícího k
objednanému zboží včetně ceny uvedené v objednávce závazná až do doby dodání
zboží kupujícímu, nestanoví-li některé ustanovení těchto obchodních podmínek ve
zvláštním případě jinak. Objednávka je návrhem kupní smlouvy, kdy samotná kupní
smlouva je uzavřena telefonickou nebo e-mailovou akceptací objednávky ze strany
prodávajícího kupujícímu. Od tohoto momentu vznikají mezi kupujícím a
prodávajícím vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny kupní smlouvou a
těmito obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí kupní
smlouvy.
5. Kupní cena a platební podmínky
5.1. Jednotková kupní cena zboží je vždy uvedena u každého
prodejního artiklu samostatně. Z „nákupní ceny“ pak bude kupujícímu odečtena
částka odpovídající jeho individuálně poskytnuté slevě. K takto vypočtenému
základu konečné kupní ceny bude dále přičteno
DPH.
5.2. Kupující se zavazuje prodávajícímu zaplatit kupní cenu
ve výši a v termínu splatnosti uvedených na faktuře. Faktura bude kupujícímu
doručena elektronicky na kupujícím udanou e-mailovou adresu nebo fyzicky při
předání zboží. Náklady na dopravu do dohodnutého místa určení v České republice
nebo na Slovensku jsou zahrnuty v kupní ceně zboží.
Minimální částka pro bezplatný dovoz zboží na místo určení je 5.000,- Kč bez
DPH. V případě,
že objednávka nebude splňovat stanovený limit, budeme účtovat poplatek ve výši
250,- Kč bez DPH. V případě, že bude objednávka objemově nebo
hmotnostně nadstandardní, bude se cena řešit
individuálně.
5.3. Splatnost faktur je individuálně upravená v Kupní
smlouvě. Právo fakturovat podle předchozí věty vzniká prodávajícímu okamžikem
vyexpedování zboží prodávajícím z centrálního skladu M.A.T. Group,
s.r.o.
5.4. Dnem úhrady faktur prodávajícímu se
rozumí den připsání příslušné částky na účet
prodávajícího.
5.5. V případě prodlení se zaplacením kupní
ceny nebo její části je kupující povinen zaplatit prodávajícímu smluvní úrok z
prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den
prodlení.
5.6. Každý nový zákazník hradí první dva odběry v
hotovosti, další odběry zboží lze, po domluvě s obchodním zástupcem a následném
uzavření kupní smlouvy, již uhradit převodním
příkazem.
6.
Zpracování osobních
údajů a jejich využití
6.1. Přístup na stránky www.mat-online.cz může
být podmíněn poskytnutím některých osobních údajů uživatelů za podmínek na
stránkách uvedených. U kupujících budou osobní údaje zpracovány prodávajícím za
účelem uzavření a plnění smlouvy a práv z ní pro kupujícího
vyplývajících.
6.2. Prodávající bude se všemi osobními údaji nakládat v
souladu s platnými právními předpisy, zejména v souladu se zákonem č. 101/2000
Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění a Nařízení Evropského parlamentu
a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním
osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a je správcem osobních údajů.
Osobní údaje budou plně zabezpečeny proti zneužití. Data související s platbou
našich faktur mohou být předávána společnosti Bisnode Česká republika, a.s.,
která může tato data včetně Vašich osobních údajů dále zpracovávat za účelem
sledování a vyhodnocování platební disciplíny konkrétních podnikatelských
subjektů. Jak vůči naší společnosti, tak vůči společnosti Bisnode můžete
uplatnit veškerá práva, která Vám jako subjektu údajů náleží dle právních
předpisů na ochranu osobních údajů. Více informací o společnosti Bisnode a jejím
zpracování osobních údajů naleznete na
www.bisnode.cz/privacy.
6.3. Osobní údaje nebudou sdíleny s dalšími správci, pokud
si prodávající k takovému sdílení nezíská souhlas uživatele (kupujícího).
Poskytnuté osobní údaje může prodávající využít nad rámec zpracování nutného pro
uzavření a plnění smlouvy jen za podmínek udělení dobrovolného souhlasu ze
strany kupujícího.
6.4. Kupující bere na vědomí, že jím uvedená e-mailová adresa,
poskytnutá v souvislosti s nákupem výrobku nebo služby, může být využita k
zaslání obchodního sdělení ze strany prodávajícího dle zákona č. 480/2004 Sb., v
platném znění, s nabídkou obdobného výrobku nebo služby. V případě, že si
kupující - adresát nepřeje další zasílání těchto obchodních sdělení, může
projevit tento nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení odkliknutím na
příslušném místě v obchodním sdělení anebo zasláním e-mailu obsahujícího
nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení na adresu mat@matgroup.cz
6.5. Zpracováním osobních údajů může prodávající pověřit
třetí osobu, jakožto zpracovatele. Prodávající tímto informuje subjekt údajů,
tj. uživatele a kupujícího (dále také jako „subjekty údajů“) o právech
vyplývajících ze zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, tj. zejména o
tom, že poskytnutí osobních údajů prodávajícímu je nad rámec zpracování nutného
pro uzavření a plnění smlouvy dobrovolné, že subjekt údajů má právo k jejich
přístupu, má právo požádat písemně správce o ukončení zpracování a výmaz
osobních údajů, u kterých byl subjektem údajů udělen souhlas a dále má právo v
případě porušení svých práv obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů a
požadovat odpovídající nápravu, kterou je např. zdržení se takového jednání
Prodávajícím, odstranění vzniklého stavu, poskytnutí omluvy, provedení opravy či
doplnění, zablokování, zaplacení peněžité náhrady, jakož i využití dalších práv
vyplývajících z § 11 a 21 zákona o ochraně osobních
údajů.
6.6. Pokud si subjekt údajů přeje opravit osobní údaje, které o
něm prodávající zpracovává, může jej o to požádat na emailové adrese mat@matgroup.cz nebo na
výše uvedené poštovní adrese prodávajícího.
7.
Práva Kupujícího z vadného plnění a
servis
7.1. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se
vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí věci kupujícím. V
případě, byla-li v katalogu, na webových stránkách www.mat-online.cz , v
záručním listu přiloženém k výrobku, na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu
připojenému k věci anebo v reklamě uvedena doba, po kterou lze věc použít
(záruční doba), odpovídá prodávající za to, že věc bude po záruční dobu
způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
Takto smluvně poskytnutá záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží
kupujícím.
7.2. Kupující je povinen se seznámit s návodem k montáži nebo
používání zakoupeného výrobku před jeho použitím. Návody k obsluze nebo montáži
jsou buď přiloženy přímo u zboží nebo jsou k dispozici ke stažení na webových
stránkách www.mat-online.cz na
stránce s detailem produktu. V případě, že by návod ke zboží nebyl k dispozici
ani u zboží ani na webu, prodávající zašle návod kupujícímu na
vyžádání.
7.3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí
nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc
převzal,
a)
má věc vlastnosti, které si
strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo
výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na
základě reklamy jimi prováděné,
b)
se věc hodí k účelu, který
pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle
používá,
c)
věc odpovídá jakostí nebo
provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno
podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d)
věc je v odpovídajícím
množství, míře nebo hmotnosti, a
e)
věc vyhovuje požadavkům
právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to,
že věc byla vadná již při převzetí. Nemá-li věc vlastnosti stanovené shora, může
kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze
vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující
požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.
Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez
zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění
vady.
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v
případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt
vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo
od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání
nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat
přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu
prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc
opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době
nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné
obtíže.
7.4. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží v těchto případech:
a)
je-li vada na věci v době převzetí a pro
takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,
b)
jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře
používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí kupujícím,
c)
vada vznikla na věci opotřebením způsobeným
obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy
věci (např. uplynutím životnosti),
d)
je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným
užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým
poškozením,
e)
vada vznikla v důsledku vnější události mimo
vliv prodávajícího.
7.6. V případě výskytu vady, za kterou prodávající odpovídá, má
kupující právo uplatnit reklamaci prostřednictvím reklamačního formuláře na
webových stránkách: www.mat-online.cz nebo na e-mailové adrese
reklamace@matgroup.cz ,
nebo tel. 376 709 243, fax 376 709 205. Kupující má právo
uplatnit reklamaci u prodávajícího, v kterékoliv jeho provozovně, v níž je
přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v
jeho sídle nebo místě podnikání. Prodávající zabezpečuje přítomnost pracovníka
pověřeného přijímat reklamace po celou provozní dobu. Reklamaci lze rovněž
uplatnit u osoby, která je k tomu určena v potvrzení, které prodávající
kupujícímu vydal, na účtence či v záručním listě, je-li určená osoba v místě
prodávajícího nebo v místě kupujícímu bližším.
7.7. Byla-li však v potvrzení vystaveném prodávajícím o
právu z odpovědnosti za vady, případně v záručním listu, uvedena jiná osoba
určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího
bližším, může kupující právo na opravu uplatnit v zájmu rychlejšího vyřízení u
toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede
opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a
kupujícím.
7.8. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné
potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký
způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a
způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího
trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí
reklamace.
7.9. Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo
uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního
dokladu, potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění záručního
listu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující není oprávněn uplatnit
reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla
poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny. Pokud by uplatnění práva z vad mělo
spotřebiteli činit značné obtíže, zejména proto, že věc není možné dopravit do
místa uplatnění reklamace běžným způsobem či se jedná o zboží, které je
zamontované či součástí nemovitosti, posoudí prodávající vadu po dohodě s
kupujícím buď na místě, nebo jiným způsobem. Kupující je v takovém případě
povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou
součinnost.
7.10. Prodávající rozhodne o oprávněnosti reklamace ihned,
ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba
přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se
spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za
podstatné porušení smlouvy.
7.11. Reklamaci je možné uznat pouze v případě prokázání
následujících skutečností:
a)
že se jedná o vadu, za
kterou prodávající odpovídá z důvodu vadného plnění, uplatněnou v době 24 měsíců
od převzetí výrobku, nebo ve smluvně poskytnuté záruční době; tuto skutečnost
kupující prokáže zpravidla účtenkou nebo řádně a čitelně vyplněným záručním
listem s vyznačeným datem prodeje, opatřeným razítkem prodejny a podpisem
prodavače v případě, že k výrobku byla poskytnuta záruka. Záruční list kupující
předloží vždy při reklamaci výrobku, jehož záruku prodloužil
výrobce.
b)
že kupující koupil výrobek
od prodávajícího a za jakou cenu; tuto skutečnost kupující prokáže zpravidla
platným prodejním dokladem s vyznačením data zakoupení výrobku prokazujícím
nákup reklamovaného zboží u prodávajícího.
c)
že je výrobek vadný; za tím
účelem kupující předloží vadný výrobek prodávajícímu nebo osobě prodávajícím
nebo výrobcem určené k provedení opravy.
Nebude-li kterákoli z podmínek zde uvedených ze strany kupujícího řádně
splněna, nemůže být reklamace uznána jako oprávněná.
Prodávající informuje kupujícího o vyřízení reklamace a o tom, do jaké
lhůty si má dané zboží vyzvednout. Nebude-li doručena kupujícímu informace o
vyřízení reklamace, a to z jakéhokoliv důvodu na straně prodávajícího či
kupujícího, ve lhůtě 30 dnů, je kupující povinen vyzvednout si dané zboží
neprodleně po uplynutí 30denní lhůty, ve které měla být reklamace nejpozději
vyřízena.
8. Závěrečná
ustanovení
Kupující potvrzuje, že všechna ujednání těchto obchodním podmínek
jsou srozumitelná.
Všechny spory vznikající z Kupní smlouvy a v souvislosti s ní budou
rozhodovány s konečnou platností u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České
republiky a Agrární komoře České republiky podle jeho řádu jedním rozhodcem
jmenovaným předsedou Rozhodčího soudu.
Tyto
obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu
www.mat-online.cz
a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím. Obchodní
podmínky platí v tom rozsahu a znění, které je uvedeno na internetových
stránkách prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky. Odesláním
elektronické objednávky stvrzuje kupující prodávajícímu, že se seznámil s těmito
obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je
kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a
má možnost se s nimi seznámit.